Des Duivelsche Geneugten en meer...
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ga naar beneden
avatar
Ahriman
Aantal berichten : 1
Registratiedatum : 22-05-24

HeLL-o there  Empty HeLL-o there

do mei 23, 2024 5:19 am
Hoi,
Even voorstellen, en de maiden topic op dit forum Smile wooot, krijg ik nu een prijs?

Stef, 46, belg, active member bij de COS. Werk als Senior Sales Executive bij een groot software bedrijf voor de belgische zakelijke dienstverlenings markt.
Metalhead, nerd, gamer, loner, bassist bij Verwilderd, Defossilized en Lynch (nieuwe band sinds kort).

Mbt tot ons favo onderwerp, Satanisme, ben ik dat best wel heel mijn leven geweest (born, not made), al was het niet altijd even bewust, zoals bij velen.
Ik herriner me nog heel goed dat de cultureel christelijke indoctrinatie niet goed bij me zat toen ik kind was, ik was al aan het rebelleren ertegen voordat ik uberhaupt wist dat atheisten bestonden Smile

Ik denk vooral dat ik merkte als Atheist, dat er weinig "zingeving" of "inhoud" aan dat label hing, en dus beginnen zoeken. Veel gelezen, van allerlei filosofen en religies. Tot ik op een gegeven moment in mijn early 20's eens een uitgebreide test deed van een universiteit over religie. Dat was een ZEEER uitgebreide test, met 100+ vragen over tig onderwerpen. En het resultaat, ik zal het nooit vergeten, was 100% Satanist, 85% Atheist, 85% Boedhist en dan zakte het naar 40% whatever...
Mijn reactie op dat moment was er een van verbazing, Satanist? Is die Church of Satan niet een bende duivelaanbidders? Waarom hoor ik daar bij?

Toch maar eens The Satanic Bible vast gepakt, en zoals iedere Satanist die ik ken, zag ik mezelf terug in dat boek. Ik nam daar toen ook vrede mee, dat het zo was. En het is pas nog een paar jaar later dat ik besloot om de COS eens wat beter te bekijken. En 15 jaar later, nog steeds heel bewust daarmee bezig, zoals vele zelfverklaarde Satanisten die we kennen.


Satanisme voor mij is dan ook een uiting van mezelf, wie ik ben, en hoe ik in het leven sta. Wat een ander doet, is mijn probleem niet, en zolang niemand schade ondervindt van een anders acties, vind ik het allemaal best. Ben redelijk libertair/progressief ingesteld, ever forward!

Vragen staat vrij Very Happy

Hail Satan! Hail Me!

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum